måndag 14 maj 2012

Triathlon i Borås

Nu kör vi igång.
Hoppas du har börjat att träna.

Den 9 juni går det ett sprint-triathlon lopp mitt i Borås.
Man simmar 380m
cyklar 18 km
springer 4 km

Jag är anmäld och klar.
Vill du följa med?

Klicka på länken för att anmäla eller läsa mer.
(När du anmäler klickar du på att du ej är licenserad och på motionsklassen, 400 kr)

Sedan kör vi ett lopp som går i Horla den 4 augusti. (250 kr)
Lite längre och lite tuffare men allt för en grym uppladdning inför Tjörn Trialthlon den 2 september.(700 kr)

Nu ser det ut som jag har tränat hur mycket som helst. Sedan årskiftet har jag hunnit med detta:
sprungit 2 gånger á 5 km,
Cyklat till jobbet ca: 7-8 ggr á 34 km,
simmat 0 gånger.

Jag har ingen speciell utrustning. Våtdräkt lånar jag.
Jag skulle behöva riktiga cykelskor med clicks.
Jag skulle också behöva nya löparskor, men det får vänta.
Man kommer långt på viljan :)


Kram

1 kommentar:

  1. Du är grym Linda! Kämpa på. Själv är jag nog inte redo för en triathlon ännu - oavsett distans.

    SvaraRadera