lördag 30 juni 2012

blött tält

På baksidan står tältet. Plaskeblött. I går sov pojkarna i tältet. Det var ett spännande äventyr för dem och en trött tillställning för mig. Det tog dem en rejäl stund att somna, för att sedan vakna klockan 04.20 och tycka att nu är det morgon. Det kändes som hela gatan skulle vakna av deras prat/skratt/skrik. Efter två tillsägelser blev det tyst i tältet. Två timmar senare fixar Max frukost i köket och bär med sig ut till tältet. Nu ska tältet torka för att sedan packas in. Max har redan börjat tjata om nästa övernattning med kompisar.

Jag är sömnberoende.
Kan bli stressad av att jag inte sovit en hel natt på några veckor. Tänk att få sova en natt utan att bli störd. I natt kom Robert hem efter en utekväll och Stella vaknade 05.00.
Varför förstår inte barn att det är SEMESTER?
Varför kan dem inte sova till 07? en ända gång - allihop samtidigt.

Efter att vi har varit iväg utomlands blir man än mer sugen på att boka nästa resa.
Synd bara att det ska kosta så mycket.
Jag kan sitta länge framför datorn och leta resor.
Vi har många drömresmål.
Spara,spara,spara.

Härligt att få drömma!

Nu ska jag ladda för en kväll med strawberry Daiquiri, grill, dans och goa vänner.
Happy day!




3 kommentarer:

  1. Det kommer förr än du anar. Plötsligt vaknar du först en morgon och tassar upp och fixar en kopp kaffe och får en timme själv innan de sömngosiga barnen kommer och vill kramas. Det kommer att hända dig också. Lovar :)

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena för att du berättar om hoppet. Det är väldigt svårt att tro i dagsläget men jag hoppas. Kram

      Radera
  2. Barnen fixar det snart. Och då får du din skönhetssömn. Kommer att hända vilken dag som helst :)

    SvaraRadera