måndag 18 juli 2011

en veckas träning

vecka 28

måndag: 2,5 mil cykling + 1,5 km löpning
tisdag: promenad 1 timme
onsdag: 2,5 mil cykling + 4 km löpning
torsdag: promenad + 60 min armytraining
fredag: kan nästan inte röra mig pga gårdagens pass
lördag: 6 km löpning/power walk
söndag: vila
måndag, idag: 6 km löpning + body pump på kvällen

Känns bra. Jag känner mig stark. Funderar på hur jag ska lägga upp träningen inför loppet den 28:e augusti. Några förslag? Någon som blir sugen på att köra med? Det går att efteranmäla sig: http://www.tjorntriathlon.com/

Ha det gott! Kram

3 kommentarer:

  1. Ska du delta i triathlon eller duathlon? Handlar det om att ta sig runt eller ska du försöka klara en viss tid? Tycker din träning ser bra ut. Skulle själv vilja träna så mycket. Du kan ju byta ut en del distanspass mot intervaller för att få upp ett högre tempo. Intervaller är ju kul dessutom :)
    Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Rickard - Jag ska köra motionsvarianten. 400 m símning, 2,2 mil cykling samt 5,3 km löpning. Jag har tänkt att ta mig runt ;)Kanske på en tid på 1.45 ( med byterna) Tack för tipset med intervaller! Kanske man kan köra med barnen som tidtagare ute i skogen ;) Får se hur länge orken/lusten sitter i. Kram

    SvaraRadera
  3. Har dålig egen erfarenhet av träning på cykel. Löpningen kan du definitivt ta bort ett av dina längre pass och köra ett intervallpass istället. Hade nog kört 300-400 meters intervaller. Vila ( stå- eller gåvila) ca 50 % av tiden som det tar dig att springa. Försök att hitta ett tempo där du ser till att de två sista intervallerna är de snabbaste. När det gäller cykel kan du kolla på funbeat.se eller cykl.se (tror jag den heter). Vill du ha en löparkompis nån dag så hör av dig. Jag ställer upp! Lycka till!!!

    SvaraRadera