lördag 9 juni 2012

mittiboråstrialthlon

Nu har jag äntligen kört mitt första lopp för i år.
Det var kämpigt och tungt men också roligt.
Jag hade fått med mig Maria och Annica.
De körde sitt första race.

Vattnet i Viskan visade sig vara 14 grader och 380 m visade sig vara jättelångt.
Det är jobbigt att försöka simma fort i våtdräkt och i kallt vatten.
Efter det kommer världens sämsta växling ever.
Jag får inte av mig våtdräkten.
Jag sliter och drar med den är liksom fastklistard på kroppen - FRUSTRERANDE!!!
Känner att jag är nästan sist ut ur växlingsområdet.
Efter 50 m känner jag att cykeln inte är som den ska. Robert bytte slang på bakdäcket under veckan och nått vajsing var det. Stannade, och 5 pers cyklar förbi, för att kontrollera luften i däcket. Allt kändes bra så jag fortsatte. Hjulet där bak fortsatte att vibrera. Blev orolig att det inte var ordentligt åtskruvat så jag stannar igen, och de sista 2 cyklar förbi mig. Hjulet satt fast, men under hela cykleturen kan jag liksom inte slappna av. Jag cyklade inte mitt bästa. Under cyklingen hade jag ingen framför mig som jag såg och ingen bakom mig som jagade. När jag kommer in för att växla till löpningen är jag så tidspressad att jag bara ställer cykeln inne i området och springer iväg.
Löpningen kändes riktigt bra. 4, 2 km i stadsparken. Ganska kuperad bana och få hejare, men jag kämpade mig igenom. Jag hade mina bästa hejare i målet,: min bror, Camilla och syster.
Jag vet inte min tid ännu. Tiderna ska presenteras på Pasi Salopnens blogg på Runnersworld.se under kvällen.
Maria och Annica var superduktiga! Gott kämpat allihopa.

Läs min brors blogg om ni vill se lite bilder
Nu blir det till att lägga upp ett bra träningsupplägg till loppet i Horla i augusti.

Nu blir det vin och fotbolls-EM.
Trevlig lördag!
Kram

2 kommentarer:

  1. Grymt imponerande!!! Du biter ihop och kämpar dig genom tävlingen trots materialbekymmer. Måste varit så skönt att få avsluta bra med den väl fungerande löpningen. Njut av vinet och var mer än nöjd med din insats - oavsett tid. Du vet ju att det är först senare på säsongen som det finns en tid att förbättra!

    SvaraRadera
  2. Kram på dig gumman. Himla bra kämpat!

    SvaraRadera