torsdag 26 januari 2012

sjuk

Ligger hemma och tycker lite synd om mig själv.
Har feber, halsont och huvudvärk.
Fast man får ju ta och skärpa sig lite.
Det är inte så synd om mig om man ser med lite perspektiv.

Jag är bara tillfälligt sjuk.
Och jag har en fantastisk man och barn som finns nära mig.
Och när jag blir frisk har jag ett jobb att gå till.
Och jag har en säng att ligga i och jag får äta glass.
Jag får betalt för att vara hemma och bli bättre.

Så jag har det egentligen fantastiskt bra....


3 kommentarer:

  1. Jag är också hemma och är hemma. Fast jag är hemma med Selma som har ögoninflammation. Själv är jag bara hängig, huvudvärk och snuvig och trött och sår i munnen. Ingen feber eller halsont. Så du har det fantastiskt bra och jag har det ännu bättre ;) Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag har halsfluss. Jag kan knappt svälja mitt saliv...det river i halsen så man vill gråta. Kram och krya på dig med....Jag håller mina tummar för att mina barn ska få vara friska...

    SvaraRadera
  3. Krya på dig vännen! Det var helt klart tomt på jobbet i fredags när du inte var på plats!

    SvaraRadera