torsdag 4 augusti 2011

Det blir en dag på stranden...

Nu har vi badat ute på norra Rörö i 4 dagar. Det är så otroligt vackert att jag behöver inte åka någonstans om det är fint väder. Bästkusten räcker gott för mig!!

Jag och Kasper (senare även Max) simmade över en liten vik. Otroligt klart vatten.


Igår fick vi låna svärfars båt och då följde pappa, Marie, Simon & Linn med ut. Superkul!!
Jag provade även en våtdräkt som jag har fått låna av en snäll arbetskollega. Det var hur skönt som helst att simma i den men jag får inte av mig den själv. Måste prova en gång till, men den kan jag inte ha på tävlingen om det tar 10 minuter att få av sig den. Då kör jag utan.



Söta Linn

Fina Simon


Idag orkade vi inte ta oss ut. Vi har varit ute långa dagar, från kl 10/11 till klockan 19/20. När man har kommit hem ska det packas upp, diskas och grejas. Sedan förebereda inför morgondagen med lunchlådor, middagsgrillning, badkläder etc.. Idag tog vi en dag då vi tvättade högarna som fanns här hemma. När Stella sov middag åkte jag, Max och Kasper till Lundbybadet. Jag har inte varit på utebadet sedan jag själv var barn, så det var kul att se att allt var sig likt. Men vilken ljudnivå! Barnskrik, plask och folk överallt.

Nu är grabbarna på fotboll. IFK möter AIK.

Jag mår bättre i axeln, men jag har inte kommit igång med min träning igen. Usch vilken uppförsbacke! Var är motivationen och lusten som infann sig för två veckor sedan?
Nu har mannen i huset köpt en GARMIN forerunner - en pulsklocka med GPS. Så det är en lite morot att sticka ut och pröva. Fast först måste vädret bli sämre.

Vi väntar och väntar på att Robert ska bli morbror och barnen ska få sin första kusin. Det är många dagar över tiden, så snart så snart.......
Kom ihåg själv hur det var. Man blir så besviken när barnet inte kommer på det datumet som man har fokuserat på så länge. Varje extra dag, varje extra timme känns jobbigt. Man är ju så nyfiken, trött och förväntansfull. Jag gick 17 dagar över tiden med Max, 5 dagar med Kasper och 1 dag med Stella.
Vi tänker på dig Cathrin!

Kram


1 kommentar:

  1. Ser ju jättehärligt ut!!! Lite regn har ju kommit nu så det kanske tränas idag då :P
    Kram

    SvaraRadera