söndag 28 augusti 2011

Jag gjorde det!!


Hej på er!

Jag vet att det är många som tänkt på mig idag och det tackar jag så mycket för. Det har hjälpt!

När vi kom till Skärhamn i morse var det kallt och blåsigt. Vi hämtade ut nummerlapparna och gjorde oss redo för loppet. Mycket folk, mycket nerver och mycket adrenalin. Det var 167 startande som sprang i det kalla vattnet klockan 11. Blåsten gjorde så man fick kallsupar och svalde en hel del havsvatten. Brännmaneterna gjorde svinont. Shit vad vi kämpade! Efter det sprang man till cykelfållan. Jag fick av mig våtdräkten och snörade snabbt på mig skorna och så cyklade jag iväg. Tina låg före mig och Robert låg efter mig. Vinden låg på i stort sätt hela tiden. Benen tog mycket stryk. När vi kom in till cykelfållan för andra gången låg Tina efter mig och Robert före mig. Jag lämnade snabbt cykeln och började springa och det kändes. Benen var blytunga, men efter att jag powerwalkat 200 m med stretch så gick det att springa. Det var massor av folk som hejade och löpningen kändes faktiskt bra. Jag sprang in på 1.33 vilket jag är jättenöjd med. Robert gjorde en tid på 1.29 och Tina på 1.36
Kolla gärna resultatlistan:

http://apps.svensktriathlon.org/competitionresults.asp?type=details&competition_id=367&language=1

Efteråt varvade vi ner för att sedan åka och duscha. Sedan åt vi sen lunch vid hamnen i Skärhamn.
Det har varit en super härlig dag full med energi, svett och skratt. Jag är nöjd och jag kommer defentitvt ställa upp nästa år igen. Hoppas att det är fler som är på då!!! Ett år kvar :)


Här står dagens mästare!!!
Nu ska jag baka äpplekaka som jag bara måste ha ikväll, sedan blir det lite jobb och efter det är det nattinatti.

Kram

4 kommentarer: