fredag 15 april 2011

off we go

Hej!

Har liksom inte hunnit skriva. Jobbet, familjen och träningen har tagit all tid. Nu är det äntligen påsklov. Idag ordnade vi ett uppdrag för eleverna i klassen. Efter rasten fick de leta efter fyra gömda ledtrådar i klassrummet. Ledtrådarna bildade tillsammans vägen till påskskatten. Det är underbart att se hur man kan göra 32 elever så glada. En elev sa: - Fröken, detta är min bästa påsk någonsin.

Jag har även tagit del av omorganisationen på skolan. Mycket tankar snurrar i huvudet. En rolig sak är att vi ska till Polen allihopa. Dagen efter skolavslutningen bär det av. En tripp på 4 dagar. Det ska bli så kul. Mindre kul är det att jag missar en hejdundrande fest här hemma. Skulle vilja klona mig.

Idag spelade Max sin första fotbollsmatch. Det gick bra och han var nöjd när han kom hem. En annan stor nyhet för oss i familjen är att han har en lös tand!! Som han har väntat på detta. Alla andra i klassen har tappat minst två tänder medans hans har suttit fast som betong...fram tills nu.

Stella har även börjat äta sin mat själv. En självständig liten dam som defenitivt vet vad hon vill. Hon äter med händerna och hälften kommer på golvet, men vad nöjd hon är.

Nu sover barnen. I morgon ska dem åka till mormor och Arne. Där ska dem stanna tills på måndag. Jag och Robert ska till Tylösand. Vi ska sova, träna, spa:a, äta gott, dricka bubbel, partaja, gå strandpromenader och bara ha det gott. Det är svårt att fatta att bara vi ska iväg själva. Det var längesedan sist.

Så i morgon på förmiddagen blir det lite packning....till oss och till barnen.

Jag vill passa på att önska er en skön helg!!

Kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Härlig kommentar av eleven, det är det som gör det värt, visst? Njut nu av er lediga helg - Ha det underbarast!! Stor Kram!

    SvaraRadera