tisdag 26 april 2011

powerwalk & suddigummi

Denna veckan är en idrottsvecka på min skola. Efter samling på morgonen tog jag ut mina 32 elever för en powerwalk runt Björndammen. Efter ca:100 m insåg jag att dem behövde en liten minilektion i just powerwalk. Det gav resultat!! Oj vad vi gick fort.

Lektionen efter berättade jag om att vi har ont om sudd i klassen. Att vi får hjälpas åt att leta efter alla sudd som " försvunnit". Efter 3 minuter hade jag 16 st i en skål.

Efter lunch var det dags för innebandyturnering.
Efter spelet blev vissa glada, vissa besvikna och några riktigt nedstämda.
- Det gör inget att jag inte vann för min pappa har massor med pokaler hemma. Så jag kan se på dem och då blir jag glad.

Så alla ni som har pokaler och medaljer hemma och överväger att slänga dem, tänk en gång till. Dem kan ju komma att återanvändas.

Mitt huvud dunkar fortfarande av huvudvärk trots två tabletter. Ska nog sova snart.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar