onsdag 25 maj 2011

ett år sedan




Det är så mysigt den första tiden när dem är så där små.
En kollega var och hälsade på idag med sin lilla tjej som var 5 veckor gammal. Jag har så svårt att förstå hur tiden kan gå så fort och hur fort man glömmer.

Idag har det varit storkalas för Stella. Hela släkten var här på middag och tårta. Hon fick många fina presenter och var så nöjd när vi alla sjöng för henne. Prinsesstårtan gillade hon också!

På jobbet har det varit fullt upp men kul. Vi har arbetat med insekter hela veckan. I måndags la vi ut 13 insektsfällor i skolskogen. Dagen efter gick vi ut och hämtade in skörden: 5 skogstordyvlar, 1 mega jordlöpare, 1000 myror, gråsuggor, larver, spinlar och sniglar. Eleverna har fått undersöka, rita och skriva om insekterna. Vi har också skrivit räknesagor om insekter och inlevelseberättelser. Det är underbart att se hur en hel klass kan gå igång på något som är så litet.
Jag ska erkänna att under mina år som lärare har jag självbotat min insektsfobi genom att visa eleverna att det inte är farligt :)

Nu ska jag ta mig en kvällsmacka för att sedan hoppa i duschen och tvätta HELA mig noga med en specialtvål. På morgonen ska jag göra om samma prosedur. Jag får inte äta något alls i morgon innan det är dags för op. Jag ringde till dem idag. Det var bara att be om lugnande medicin inann om man var orolig.

Nu önskar jag er en skön stund...så hörs vi...förhoppningsvis..om jag vaknar...

1 kommentar:

  1. Lycka till vännen! Vad ska opereras? Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera