onsdag 11 maj 2011

jag ska...

I måndags skulle jag skriva ett inlägg men då fungerade inte internet hemma.
I tisdags skulle jag skriva men då slog förkylningen till med dunder och brak.
Nu ska jag skriva, men jag är fortfarande sjuk, fryser och har ont i halsen.

Stella är en tjej med vilja (det ska gudarna veta...)
Visst är det en bra egenskap, men det får finnas gränser.
Kasper är en kille med stark känsla för rättvisa ( kom och hälsa på!)
Det är också en fin egenskap i måttliga mängder.
Max är en kille som är envis ( värre än sin mor :)
Det är en riktigt bra egenskap om man använder den på rätt sätt.

Så om ni inte har förstått hur vi har det hemma så kan jag meddela att det är fullt ös medvetslös från morgon till kväll. Men vi har det riktigt roligt emellanåt. Som häromdagen då Max skriker:

-Mamma, kolla hur jag vevar ( Max står och vevar sin arm runt,runt, runt i ett fasligt tempo)
 Såg du, jag nästan flög!!!! Benet lyfte lite...KOLLA.....

Samma dag berättade han att han inte ville bo i Libyen för där härskar den ondskefulle Gaddafi. Jag säger bara "Lilla Aktuellt". Det finns inget barnprogram som väcker så mycket frågor och funderingar hos vår 7-åring. Vi ska inte glömma 5-åringen som intresserat lyssnar på sin bror och skapar egna tankar och funderingar hur saker och ting hänger ihop i vår värld.

På jobbet har vi arbetat med kompost, maskar och herr gråsugga. Ja, vi har haft hela klassrummet fullt med maskar och gråsuggor. Vi har undersökt, skrivit, målat och funderat kring hur dessa djur lever. Samtidigt pågår tankarna inför hösten och hur vi ska jobba. Spännande! Jag ska snart skriva ihop en projektansökan i matematik som ska skickas ner till kommunen.

Nu är Robert på bio med killarna. Alla ville se RIO.
Robert har förresten köpt hem "Starwars-glass". Jag tänkte först: Åh vad snällt att du tänker på barnen, men sedan såg jag att det var lakritsglass. Då förstod jag att glassen var till honom. Ingen av oss andra äter nämligen lakritsglass.

Nu är Stella grinig. Vi försöker få in höstens förskolerytm där man sover ett långt pass efter lunch. Det går sådär kan jag meddela, men skam den som ger sig.

Ha det gott!  KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar