söndag 15 maj 2011

festival och feber

Underbara härliga regninga söndag-
I morse gav sig Robert iväg för att cykla HisingenRunt.
Han kom hem tre timmar senare. Nerkyld.

Under eftermiddagen var vi på vetenskapsfestivalen tillsammans med Johanna och Axel. Vi besökte experimentverkstaden på Chalmers. Det fanns så mycket roligt att göra, testa och experimentera. Gas, slime, speglar, linbanor, olika testmätare, kluringar, bygga och konstruera, tekniska fenomen, småkryp, optik...you name it..
Som lärare tänkte jag att man lätt hade fått in all NO-undervisning från åk 1-9 därinne.

Nu sover Stella med feber.
Kasper sover med sin "slimeskorpion"
Max tittar på ishockey med Robert.

Heja Sverige!!
Heja Finland!!
Idag är det gott att man kan heja på det laget som vinner ;)

Nu väntar en ny jobb vecka. I morgon ska jag iväg på en intressant föreläsning. KUL!!
Jag börjar känna mig bättre, men jag tar bilen i mon. Ska cykla på tisdag.

Ha det gott.
KRAM

2 kommentarer:

  1. snygg ny design! :)

    kul med vetenskapsfestivalen..

    nästa vecka kommer jag å hälsar på jobbet, hoppas vi ses då..

    kramis

    SvaraRadera
  2. Hej Emma! Tack...vad roligt att du kommer och hälsar på. Säg gärna till vilken dag...KRAM

    SvaraRadera