lördag 11 juni 2011

Polen- here we come!

Det har varit sjukt mycket att göra de senaste dagarna, men nu har eleverna slutat och jag ska jobba 5-6 dagar till. Idag åker vi till Polen med jobbet. Det ska bli hur kul som helst. Jag kommer hem på tisdagen.
Ska sätta igång och packa. Alltid lika svårt när man inte vet om det ska regna eller vara sol, kallt eller varmt. Visst, vi har ju yr.no, men det är inte alltid man kan lita till 100% på dem.

Måste bara berätta lite om skolavslutningen.
Det blev många tårar som föll på min kind.
Först har jag två tjejer i klassen som sjunger duett inför alla på skolan inklusive ALLA föräldrar. Jag vet hur sjukt nervösa dem har varit. Dem går upp på scenen och sjuger så vacker och låten var så fin...det gick liksom inte att hålla tillbaka tårarna.
Direkt efter det delades två stipendier ut från en minnesfond som bildades efter att en kollega omkom i en bilolycka i höstas. Sedan sjöng två tjejer i 9:an " Himlen är okyldigt blå" och då bara rann tårarna. Jag har liksom inte riktigt fattat att hon är borta. Jag var ju hemma med Stella när det hände. Jag hälsade på skolan, var i minnesrummet osv, men det var först igår, på skolavslutningen, som jag verkligen fattade att hon inte finns mer........ Ingen pappersnäsduk hade jag...kollegan brevid gav mig en bit använt papper :)
Resten av avslutningen var glad, positiv och vacker.

Vi hörs igen nästa vecka!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar