lördag 18 juni 2011

Sommaren har börjat

Herregud, jag har redan kommit in i semesterlunken.
Hur jag märker det?
Jo, jag fick tänka till riktigt länge för att lista ut vilken dag det var idag.

Vi har hunnit med en massa kul redan....promenad på avenyn, kinarestaurang, trädgårdföreningen, glass på stan, grill med grannarna, IKEA, rens i garderober, liten cykelutflykt, hyrfilm, sovit länge, lyxfrukost hemma och plantering av lite sommarblommor.

Häromdagen såg vi filmen: The Kid. Kan varmt rekomenderas, även om den är stundtals riktigt jobbig att se på. Sedan har vi sett på: Trassel. En riktigt bra barnfilm....och vuxenfilm. Ikväll ska vi se på: King´s speech.

Jag undrar när jag ska få ork/motivation till att börja träna? Det är inte långt kvar tills triathlonloppet går.

Idag var vi på en riktigt fin lekplats: Färjenäsparken. Nybyggd, fräsch och ren. Det fanns något för alla!!
En riktig utmaning!

Det fanns flera snurrstolar. Stella gillade dem!


Konstgräs och basketplan

En skatepark där man åkte både skateboard och sparkcykel.

Indiankojor med lägerplats i mitten.

Vuxengym där man kan använda barnen som vikter!


Två rutschkanor, en babyavdelning, gungor, gungbrädor....

Här hade jag kunnat stanna hela dagen med barnen. Nästa gång tar vi med oss solstolar, mer fika, en bok och bara njuter. Vill ni åka dit med mig och barnen någon dag så är det bara att ringa. Alltid trevligt med sällskap.

Kram kram

6 kommentarer:

  1. Som du förstår gillar jag oxå "The Kid"
    Kram Rickard

    SvaraRadera
  2. Oj vilken rolig lekplats!!! Jag visade bilderna för min fjortonåring samtidigt som jag sa att jag önskade att hon var liten igen, men hon ville också åka dit hon tyckte att vi skulle " låna" våra grannbarn o åka dit så det kanske vi gör någon gång ;)

    SvaraRadera
  3. Cissi- din fjortonåring kommer att ha hur kul som helst. Men kanske lika bra att ta med några mindre barn så man kan leka fullt ut ;)
    Rickard-kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka tips - jag var i Färjenäs för några år sedan. Innan lekplatsen. Och jag tyckte det var fint redan då. Det får bli ett måste att besöka den.
    The kid - måste kollas upp.

    Vad tyckte du om King's speech? Den är en av de bästa filmerna jag har sett i år.

    SvaraRadera
  5. Lena - vi skulle se filmen igår kväll, men vi hamnade framför datorn. Kollade recept, drömresor, hus och annat smått och gott. Ska se den ikväll...Kram

    SvaraRadera
  6. Vi har också varit där flera gånger - en riktig favorit :)

    SvaraRadera