onsdag 9 februari 2011

Han är 30!

Grattis min underbara bror som fyller 30 år idag!!!

Min goa, fina, älskade bror.

Han gillar inte kalas.
Inte ens när han var liten. De kalas som han hade slutade alltid i gråt.

Jag tycker det är så svårt med barnkalas. Det är inga problem att ordna kalas. Det är mer det här med vilka man ska bjuda. Kasper ska bjuda sina två kompisar. Enkelt, klart, fixat.

Max vill bjuda 15.(Det är totalt 35 i två grupper)
Det fixar vi. Men samtidigt kommer tankarna till dem som inte blir bjudna. Jag känner att vi inte mäktar med att bjuda 35 ungar. Inte ens om vi skulle hyra ett ställe. Samtidigt vill han inte att vissa ska komma. Ena sidan av mig säger: Låt han bjuda dem han leker med och tycker om.
Andra sidan säger: Är det schysst mot dem andra?
Men så har det ju alltid varit. Det var många kalas som jag inte fick gå på. Jag tänker på när någon i klassen delade ut inbjudningskort i skolan och så fick man inte. Ingen rolig känsla.
 Nu skickar vi inbjudningarna via posten.
Sen ska man ju inte bjuda 20 av 23 i en klass. Det tycker jag är taskigt. Då kan man lika gärna bjuda alla, men nu är det ju mer än hälften som inte får komma.

Vad tycker ni?
Är det bara jag som analyserar och grubblar ihjäl mig?
Är det för jag är lärare? Skadad av mitt yrke....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar