tisdag 8 februari 2011

Tinga Tinga

Hello Africa!

I Max klass läser de om olika länder/världsdelar. Idag var jag där och berättade om min resa till Tanzania. Det är rätt häftigt att få 27 st barn i 6-7 års åldern att sitta still och lyssna en lång stund på min berättelse.
Jag hade med mig en stor resväska med saker som jag fått eller köpt under resan. Vi avslutade lektionen med afrikans dans och papaya.

Ni som sett Bolibompa nyligen känner säkert igen figurerna i Tinga Tinga - programment. Denna speciella målarstil kallas TingaTinga-målningar och startade i Tanzania av just Mr Tingatinga. Jag tycker de är så fina och det är hur roligt som helst att måla liknande målningar med barn.




Jag har en målning som ligger ihop rullad i en kartong. När jag nu plockade fram den insåg jag att den är alldeles för fin för att ligga ihop rullad. Nej, den ska ramas in och upp på väggen!

Barnen farmor var här och passade Stella under tiden.
Barnen har världens bästa farmor.
Det är svårt att föreställa sig hur värdefullt det är att få barnvakt ibland om man inte är mitt i det. Bara någon timme här eller där betyder så mycket...för att få ihop vardagspusslet och få ett litet andhål. Barnens övriga far/mor-föräldrar, faster, moster, morbror och vänner är helt underbara med. Jag är så glad över att ha många nära och kära som kan hjälpa oss ibland. Som vill det för att de tycker om barnen så mycket och som vill hjälpa oss. Tack för att ni finns i våra liv!

So long...Linda

ps...börjar få kalla fötter pga kursen jag har tackat ja till. Vet inte om jag fixar det? Hur mycket tid är rimligt att lägga ner på en 15 p kurs halvfart?


1 kommentar:

  1. Godmorgon! =)
    Va kul att det gick bra idag! Vi ses imorgon.
    Ha en fortsatt fin dag o pussa dom 3 guldklimparna från moster! Puss puss <3

    SvaraRadera