måndag 7 februari 2011

Vår skidresa

Hej igen!

Jag är tillbaka-hel.
Inga brutna ben bara blåmärken och ett ont knä, men oj vad roligt vi har haft det.

Bilresan upp och ner gick bra. Bara gnälliga barn, åksjuka barn och rastlösa barn.
Vi bodde i en fin stuga med utsikt mot backarna i Hundfjället.
Barnen har gått i skidskola och blivit så duktiga. Det var riktigt roligt att åka med dem i backarna.
Vi åkte knappliftar, ankarliftar och E8:an.
Vi åkte i gröna, röda och blåa backar men framför allt i Trollskogen.
Jag var lite osäker och rädd i början. Rädd att jag skulle tappa kontrollen över skidorna. Men efter första dagen i barnbacken kändes det kanon.

Stella har bara hängt med. Hon har åkt pulka, vagn och sovit i stugan. I början av veckan hade hon inga tänder. Idag har hon fyra. Som ni kan förstå har det varit lite gnälligt, lite febrigt och lite klängit.

Här kommer lite bilder från semestern. Ni som väntat på bildbeviset från snöbadet kommer att bli besvikna. Jag pallde inte att springa ut i snön varm och naken.












Vi får hoppas att det blir en skidresa nästa år igen!

Ha en bra dag! Kram

3 kommentarer:

  1. underbart härliga bilder! (:

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!
    Fina bilder - speciellt den där på himlen - var kommer det gula ljuset ifrån?

    SvaraRadera
  3. Hej Lena!

    Himlen var helt magisk flera tillfällen under resan. Detta ljus varade i ca: 15 minuter då solen gick ner bakom berget. Jag är lite ledsen att jag inte kunde fånga en bit av himlen som visade sig bland alla gråa moln. Något så blått, så intensivt blått har jag aldrig sett.

    SvaraRadera