lördag 12 februari 2011

RS-virus

Stella har troligen fått RS-virus.
Vi har inte varit inne med henne, men genom att läsa symptomen på internet och med den erfarenhet man har av sjuka barn så ställer vi diagnosen själva.
Hon är inte kry och hon har det ganska jobbigt, men hon klarar det. Hon får i sig vätska och visar på livsglädje när hon är vaken. Feber har hon  fortfarande och hon har slem i luftrören så hon kräks upp den lilla mat hon får i sig. Vi avvaktar ett dygn till. Vår lilla solstråle.

Sova har man knappt gjort de senaste dagarna.
Och jag som inbillade mig att jag kunde läsa en 15 p kurs på universitetet nu. Tror inte det. Har redan insett och erkänt för mig själv att det inte går. Jag hinner ju knappt med mig själv.
När ska jag få tid till att fördjupa mig i all litteratur, skriva 3 inlämningsuppgifter plus examinationsuppgiften, vara med i disskussionsforum på internet och träffar på pedagogen? När ska jag hinna?
Nej Linda. Du må vara fröken duktig men detta blir "overkill".
Men det är aldrig fel med ambitioner :)

Nu väntar tvätten, disken och en skön promenad i solskenet.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar