lördag 18 december 2010

2 steg till paradise...

Håkans senaste skiva går för fullt här hemma. Nu extra högt eftersom jag är själv hemma. Eller nästan, Stella är med, men det är som att vara barnfri.
Tänk, vad gjorde man av all tid när barnen inte fanns?
Håkan är i alla fall bäst - no protest.

Idag kämpade damlandslaget i handboll grymt mycket. Är så glad för vinst! Heja Sverige.
Brukar inte titta på så mycket sport, men detta engagerar mig. Har varit lärare för Johanna Alm! Jo, så gammal är jag. Dock vikarie i klassen två veckor, mitt första jobb.

I dagens GP var det betygsdax på nyårsbubblet. Ni som känner mig väl vet att jag är extra förtjust i de små bubblorna. En skumpa som jag och Robert druckit många gånger är ROTARI. Hur god som helst, men gärna på solvarma klippor i skymmningen med chokladpraliner från Kanolds.
Till nyår vill jag pröva något nytt. Blev grymt sugen på Palmer & Co Brut. Fem fyrar!
Nyår firas i år i Blekingelandet och staden Sölvesborg.

Nu är det så skönt att vara ensam hemma, men när man ska gå och lägga sig känns det otroligt tomt.
Inga godnatt sagor att läsa.
Inga tänder att borsta.
Ingen att pussa godnatt.
Ingen att dela mina tankar med.
Ingen som ligger brevid och skyddar mig.

Men i morgon är vi alla fem igen.

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig handboll! Synd bara att Jenny inte var med den här gången. Är barnen med Robert eller bortlånade?

    Snart jul, underbart skönt! Hoppas bara att vädrets makter är med oss så att vi tar oss över... Blir ni kvar i stan?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Japp, vi är kvar i stan Anna. Om ni åker till Öland så ta det vackert på vägarna. Robert är i england och barnen hos farmor/farfar. KRAM

    SvaraRadera