måndag 27 december 2010

bara -11

Jag tycker det är lite roligt när man tittar på termometern och läser -11 och tänker: Oj! är det bara -11 idag, vad skönt. Konstigt hur snabbt man ställer in sig.

Nu är grabbarna och badar. Jag och Stella försöker tvätta, koka gulaschsoppa, blogga och leka samtidigt.

Tänkte visa lite bilder från julen.

Jag kunde inte låta bli. Jag har bara köpt en klänning till Stella och det är denna.

Hoppgungan är just nu väldigt populär. Hon hoppar och är så nöjd när hon får stå upp.

Snygg tomte! Kasper tyckte det var konstigt att han hade rött skägg.

Här är spararMax i sitt essä. En elektronisk spargris där man matar in sina pengar och får saldot på skärmen. Man kan även göra uttag med sitt kort som har PIN-kod och sätta upp ett sparmål.

Kasper bygger sitt polislego. Roligt när dem börjar klara lite själva och vill själva. Annars är det ju en själv som sitter och bygger och barnen tittar på.

Max och Kasper har tjatat hela dagen på att få se filmen "Draktämjaren". Efter lunch ska vi se den tillsammans. På eftermiddagen ska jag till stan. Kika lite samt ta en fika med vänner.

Ha det gott tills nästa gång!
Kram

2 kommentarer:

  1. ...och jag som fasar för när man inte längre får vara med och bygga Lego... \\Anders K

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på er!! Låter som en härlig jul!! Kram Linda

    SvaraRadera