onsdag 29 december 2010

Då kör vi..

År 2011 kommer jag att försöka ladda så bra som möjligt till:

Tjörn triathlon den 28 augusti

Det är motionsvarianten dock vilket innebär simning 400m, cykling 2,2 mil och sist löpning 5,3 km.

Så vad säger ni, är ni med?

Jag blir glad om vi blir så många som möjligt som kan peppa varandra och få en grym dag den 28/8. Än så länge är det jag och min syster Tina som är anmälda. Gå gärna in på deras sida och läs mer. Det är ett stort event. http://www.tjorntriathlon.com/

Vill du anmäla dig så gå in på "om tävlingen" klicka sedan på "anmälan". Anmälningsavgiften är 600 kr för motionsvarianten.
Vill du vara med i mitt team så ange team LO´s tjejer.

Jag har alltid gillat att röra på mig. När jag var yngre dansade jag mycket. Sedan blev det aeorobicspass på gymmet och cykling till skolan. Efter det började jag springa. Men när jag blev gravid med Max hände något med ryggen. Tränade på gymmet och tog långa promenader. Sedan föddes Kasper och efter det har jag tränat mest på Sportlife - mest coreball och switching.
Nu efter Stella har jag försökt komma igång. Har  prövat att springa igen. Blev väldigt förvånad över   att ryggen orkade utan smärta efteråt.                         
  Jag ska skynda långsamt.
Jag behöver ändå ha ett mål med träningen.
Ett mål som får mig att gå till träningen istället för soffan/sängen.

Tänkte cykla till jobbet 1-2 ggr/veckan  nu när jag börjar i mars/april. Robert kanske vill ha bilen någon gång. Visst, jag jobbar i Partille, men man får gå upp i tid :)
Måste dock titta efter om jag kan duscha någonstans.
Vad tror ni, är det rimligt?
Jag kanske skratta när jag läser detta inlägg om 5-6 månader, så optimistiskt tänkt.
Tänkte i alla fall köpa mig en ny cykel. Har kikat på en sådan här



Kram från mig

5 kommentarer:

  1. Heja heja. Jag tänkte mig...Göteborgsvarvet....
    Hahahahhahahahahahahah.
    NOT.
    Kram på dig, du klarar av ALLT du önskar företa dig!
    :)
    Linda

    SvaraRadera
  2. Linda, rätt som det är kommer det en bindande anmälan på posten . Ha ha ha härligt att du gav oss den sköna kommentarer för några år sedan . Du ska veta att du alltid är välkommen hit ! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tänkte låna min cykel till Tina. Det blir min del i leken...

    SvaraRadera
  4. Hej
    låter ju riktigt kul de där, jag blev allt lite sugen när jag läste. Som du skrev så behöver man ett mål med träningen. visserligen är mitt mål att tappa minst 10 kg, men jag behöver även ett mål då det handlar om att prestera i själva träningen. ska fundera över detta starkt.
    kram på dig / Sofia Görtz

    SvaraRadera