torsdag 23 december 2010

Jul i egypten?

-Nej, dem firar inte jul där. Det finns ju ingen snö.
- Men om man lastar dit en massa?
-Jo, kanske, men det smälter ju och det blir översvämning.
- Ja, då kan man ju bada i en massa vatten!

Man kan inget annat än att le när bröderna diskuterar.
 Kasper säger minst en gång om dagen:
- Jag vill inte ha overall. - Jag vill åka till Egypten -Jag vill ha shorts.
Shorts tar han på sig när vi är inne. Stackarn, vintern har ju bara börjat.

I morgon är vi hemma. Roberts föräldrar, syster med kille och de gamla kommer hit. Det blir svenskt julbord. På juldagens förmiddag åker vi till min pappa för att sedan åka till mamma äta finsk julmat.
Längtar....

Jag undrar så vad det är i mitt paket som Robert har köpt. Det roliga mellan oss är att vi varje kväll innan vi somnar ger varandra en ledtråd till julklappen som vi köpt. Dessa ledtrådar har jag fått:
  • rött
  • Du har en sådan här innan.
  • Jag är helt övertygad om att du kommer köpa till en sak.
  • Han har inte köpt till saken, och det beror inte på att det är för dyrt eller att han inte kunde välja.
  • Paketet är hårt
  • Man kan köpa till andra saker.
  • Du kommer att bli överraskad.
Vad tror ni?

Vill passa på att önska er alla en underbar jul!
Ta hand om varandra och kör försiktigt om ni ska ut och köra.

En varm gosig kram från mig till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar