tisdag 21 december 2010

Vår julskinka har rymt...

Hela dagen har jag nynnat på denna låt med Verner & Verner. Det finns en radiostation som bara spelar julmusik nu i december och det var där jag hörde den. Själv tycker jag den är fruktansvärt dålig och ful, men det är ju just dem låtarna som etsar sig fast. Åh kan inte bli av med den.
Vår julskinka ligger tryggt i kylskåpet.

Julgranen är inhandlad. Alltid lika spännande att bege sig hela familjen till granförsäljningen för att utse årets gran. Förra året gick det fort. Både jag och Robert såg DEN med en gång-ingen diskussion. I år var det lite klurigare, men det slutade med att vi tog Roberts förslag. Jag och barnen har klätt den.
Jag älskar julen.
Jag tycker det är jobbigt med julen.
Mysigt med paket och go mat.
Jobbigt med alla förväntningar från alla håll och kanter.
Härligt att träffa alla nära och kära samtidigt som man känner att man inte räcker till.
Det är bara så mycket känslor.
Jag känner att jag har blivit bättre och bättre på att hantera dem.
Tänka "rätt".
Tänka "mindfulness"
Tänka "Kay Pollack"

Hoppas du får en härlig kväll och en bra dag i  morgon!
KRAM

1 kommentar:

  1. Gah. Jag kan inte rösta. Jag både älskar och hatar julen. Jag vill absolut vara hemma men det vore så skönt att resa bort! :)
    Kram

    SvaraRadera