torsdag 17 mars 2011

fullt hus

Det har varit fullt hus här i två dagar. Roligt, intensivt och lärorikt.
Igår kom mamma förbi på förmiddagen och på eftermiddagen var familjen Nyberg här.
Idag kom en fd. kollega med barn på lunchdate och på eftermiddagen hade Max två kompisar med sig hem.

Jag är trött
och glad att Robert kommer hem sent i kväll.

Jag tänker på det som händer just nu i Japan. Tänk om man hade bott i närheten av kärnkraftverket. Vilken panik man hade haft. Även om vi bor så långt borta är jag orolig för hur mycket och hur stark strålning som kan komma ut. Hur kommer det att påverka vår jord?
När man tänker så, så spelar det ingen roll om man har en finne inne i näsan. Eller att man inte köpte den där tröjan som var så snygg. Eller att jag inte har fått träna den här veckan. Det spelar liksom ingen roll.

Jag tänker också på en person som blev glad idag
 och kanske blir ännu gladare i morgon. Jag håller mina tummar ;)

Nu känner jag att jag redan börjar ladda inför cykleutmaningen på lördag morgon som ska göras ihop med min bror. Han tyckte först att han skulle ta en följebil efter mig, men nu ska han cykla med. Från Hisingen till Partille och tillbaka. 2,8 mil. Kvikfix eller? Nemas problemas? Ja, den som överlever får se....

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar