tisdag 1 mars 2011

Gymnasiet

Idag tog jag en promenad med en vän från gymnasiet. Vi har inte setts på 15 år.
Tänk, det är 15 år sedan man tog studenten. Det har ju hänt hur mycket som helst under de 15 åren.

Jag gick på Polhemsgymnasiet och NV-programmet. Jag var den enda från min klass som valde den skolan. Kommer så väl ihåg uppropsdagen. Hur ensam jag kände mig. Hur nervös jag var och hur glad jag blev när jag fick se Zuleika. Hon gick på min gamla skola och vi hade haft samma tillval ihop under högstadiet.
Vi blev bästa kompisar under gymnasiet och har upplevt mycket roligt ihop.
Jag tyckte om min skola, min klass och de flesta lärarna. Det jag minns starkast från den tiden är skidresan, danmarksresan, VM 94, tequilarace, nollningen, cafébesöken år 1, en del fester, studentbalen, middagen på Westra Piren, julshowen på Aftonstjärnan m.m.

Visst, det var mycket plugg också och mycket man inte förstod. Det var även en tid där allt var kaos känslomässigt. Verkligen kaos, nu när jag ser tillbaka på den tiden. Men jag fixade det, fick hyffsade betyg och tog mig vidare. 

Nog om det.

Robert har beställt lite pikétröjor från nätet. Idag kom paketet: 10 st klockor!!

Nu ska jag förbereda inför en födelsedag i morgon.

Sov så gott! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar