fredag 4 mars 2011

Stor kille

Idag gick Max själv till skolan. Han har frågat några gånger och idag fick han. Jag ringde, strax innan dem började, för att höra att han kommit fram. -Japp, han sitter här i ringen. Så skönt att höra. Det var också skönt att inte dra iväg med hela familjen tidigt på morgonen. Så jag, Kasper och Stella har myst extra nu på morgonen.

Jag läste i GP i morse att mellan 6-20 % ( beroende på var man bodde) av alla som går i 9:an har prövat narkotika!! 20% av 9:orna i en stadsdel har prövat NARKOTIKA. Jag känner stor oro för framtiden. Jag hoppas och ber innerligt att mina barn kommer att umgås med bra kompisar och skaffar sig en vettig fritidsyssla. Jag kommer göra allt för att mina barn ska bli självständiga, kloka och modiga. Undra hur diskussionerna går här hemma om 10 år? Många tonårsföräldrar säger ju:
Små barn-små problem, stora barn-STORA problem...

När vi var och handlade igår satt det några utanför affären och rökte. Då sa Max i hög stämma:
- Varför röker ni? Fattar ni inte att ni kommer att dö eller.

Än så länge är han klok.


1 kommentar:

  1. hihi, härlig kommentar av Max. :)

    Ska bli kul att se dig på jobbet i alla fall en vecka... ;)

    ha en toppenhelg! kram

    SvaraRadera