måndag 7 mars 2011

symaskin

Jag och symaskinen är inte alltid kompisar, men idag har vi kommit riktigt bra överens.

Det finns en anledning till att jag valde träslöjd som tillval på högstadiet.
Det här med att sy är inte min grej. Jag har inte riktigt det tålamodet. Och när jag väl ska sy så krånglar det alltid. I och för sig är det inte så ofta jag syr. Mestadels är det för hand när man ska sy i en knapp eller laga en byxa/vante/tröja.
Vi fick en symaskin i bröllopspresent av min pappa och Marie. Undra om det var någon pik från hans sida?  -Linda, nu är du vuxen och får sy dina kläder och gardiner själv!
För det är så att min pappa har varit den som alltid har sytt hemma. Nu har även mamma intresserat sig för att sy och hon gör det riktigt bra. Så det blir lätt att man frågar: -Skulle inte du kunna hjälpa mig med.....

Men nu tänkte jag att jag skulle fixa detta själv.

Jag har lagt upp tre st gardiner som nu sitter uppe i vardagsrummet. Vita och fina till våren/sommaren. Jag är överraskad över att jag inte är särskilt arg eller upprörd. Jag har bara svurit en gång och jag har fått massa beröm av min man :) Det måste bero på att jag har laddat mentalt i 3 veckor. I morgon ska jag lägga upp två par jeans som är för långa. Jag hoppas att symaskinen vill vara min vän även då.


Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Mäh! Jag minns dig o Charlotte som superkreativa som sydde snyggaste skärgårdsväskan med en krabba (?) till mig. Eller var det en hummer? Kräfta? Jag har den kvar och använder den i jobbet :)

    SvaraRadera
  2. ...& inte hittar jag i Gbg heller...

    SvaraRadera
  3. Linda-underbart å höra att du använder den väskan som vi la ner blod, svett och tårar på. Nu var det ju så att det var Charlotte som sydde. Jag bidrog med det kreativa.Det är min grej...

    SvaraRadera