torsdag 10 mars 2011

mössan på!

Jag har en fåfänga!
Jag har alltid tvättat mitt hår på morgonen. Så länge jag kan minnas så har det varit så. Ibland har jag tvättat håret på kvällen men dagen efter känns det inte bra. Jag kan bli riktigt irriterad om jag inte har tvättat håret. Mitt hår är ljust och tunnt och blir lätt flottigt. Som småbarnsförälder räcker tiden inte riktigt till på morgonen. Hinner jag inte med duschen innan jag lämnar barnen på skolan så gör jag det efteråt. Som idag...men då tar jag på mig en mössa när jag går ner till skolan. Och den mössan tar jag inte av mig. Även om svetten rinner på ryggen och mössan kliar för att ångorna vill komma ut..Nej, mössan sitter kvar för jag kan liksom inte visa mig och mitt flottiga hår. Sån är jag.

Nu längtar vi till våren, sommaren, värme, bar asfalt, myggor, drinkar, havsbad, sand mellan tårna, skrubbsår, smält glass, Liseberg, linnen, klänningar, semester och solränder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar