onsdag 23 mars 2011

helt slut

Jag är så trött. Det har varit intensiva dagar på jobbet och barnen här hemma är fortfarande sjuka.

På jobbet är det mycket nytt att sätta sig in i. Nya elever, nya föräldrar, nya IT-system, ny mail, omorganisation, framtidsplaner, läxsystem, rastvaktschema, nya arbetskamrater m.m.
Hemma är det mycket gammalt att lämna över. Det känns lite konstigt att inte längre vara den som är hemma. Robert gör det jättebra och  han gör det på sitt sätt. Men jag har lite svårt att släppa. Det måste jag erkänna.

I morgon ska vi ringa och boka läkartid till Max. Nu är vi inne på 7:e dagen med hög feber. Kasper är inne på 4:e dagen. Stella har ingen feber men ville inte äta idag. Snoret rinner och har gjort i snart två veckor. Det tar på deras humör och det tar på vårat humör. Måtte solen, våren och allt det härliga komma snart.

Jag cyklade i tisdags till jobbet. Det gick riktigt bra, men på hemvägen var jag så hungrig. Jag såg en pizzeria, en korvmoj, en sushibar, en kinakrog, McDonalds och ett café. Magen kurrade och jag kan tala om att jag var riktigt nära att stanna vid pizzerian för att äta. Men jag bet ihop. Nästa gång ska jag se till att äta mellanmål med fritids innan. Och inte cykla på en dag då det serveras soppa i bamba.

Nu ska jag duscha (har tränat med Tina) och sedan gå och lägga mig. Robert spelar sen handbollsmatch. Kasper har sovit sedan kl 17. Undra om han sover runt? Jag tror det.
Ha det gott! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar