tisdag 11 januari 2011

20 minuter

I natt vaknade Stella kl 02.50 och skrek. Efter 20 minuter gav hon upp och somnade om. Var uppe tre gånger och stoppade in nappen. Jag börjar hoppas och tro att lilltjejen har fattat. Fast jag vet att nästa natt kan bli en längre och jobbigare kamp. Vi får se.

När jag är ute och går med vagnen håller jag den så hårt pga halkan så jag har fått träningsvärk i handen. Skum känsla.

Det är mycket tankar och funderingar hos mina små killar.

- Mamma, dem som inte har dammsugare kan ju ha en plastgran, eller hur?
- Vad är det konstigaste du vet? Det konstigaste jag tycker är när fåglarna dyker ner i vattnet. Kan dem hålla andan?
- Hur mörkt kan det bli?
- Hur stor är den största lampan?
- Vad händer om jag trillar i lava?
- Mamma, det är ju lätt att bilda en ny släkt. Man gifter ju sig bara med en och skaffar barn och så skaffar dem barn. Då blir det ju en ny släkt!
Allt detta kan komma inom en minut när vi sitter och äter eller när vi ska gå och lägga oss.

Ikväll ska jag åka och simma med systern. Ska bli skönt med bastu efteråt - finne som man är!

Önskar dig en härlig dag / Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar