fredag 28 januari 2011

lite pause

Idag har dagen gått i ett. Körde båda barnen till skolan/förskolan i morse. Kasper skulle på utflykt till filmfestivalen, annars brukar han vara ledig på fredagar. Efter det åkte jag och Stella till moster Tina. Hon behöver lite hjälp med homestyling. Tina har en perfekt 2:a som hon bott i ett tag. Tänk när man bodde själv. Helt själv. Man storhandlade för 500 kr, åt mat framför tv:n, kunde läsa tidningen i fred hur länge man ville, åkte och tränade när det passade, sov så länge man ville, bjöd hem folk any time.
Kom ihåg när jag hade min första inflyttningsfest här i Göteborg, 32 pers på 26 kvadratmeter. Min och Lisas inflyttningsfest i Linköping går inte av för hackor heller. Oj,oj,oj vad roligt. Maskerad för hela slanten. En kille kom som kirurg. Låtsasblodet satt fast i golvet när vi flyttade. Sista gästerna gick vid 07 på morgonen.  
Ibland vill man bara spola tillbaka tiden.

För att återkomma till min fredag, så efter Tina åkte vi hem. Stella sov och jag tvättade och packade. Vi åkte sedan och hämtade Max och Kasper vid 11.30. Vi åt lunch och spelade spel. När klockan blev tre skjutsade jag Max till en kompis och sedan hämtade vi Robert efter jobbet.
Nu på kvällen är det handboll, rödvin, packning och städning.

I morgon ska jag och Robert se " Sunset boulevard" på operan. Ska bli så mysigt.
Bara jag inte somnar. Ja, det har hänt förut. Sköna stolar, mörkt och musik...är det inte bra så somnar jag. Senast somnade jag på "Sista dansen" på stadsteater. Lite pinsamt jag vet, men jag kan inte rå för det.

På söndag åker vi till Sälen. Bävar för bilresan, men det ska nog gå bra. Såg på yr.no att det ska vara 0-gradigt hela veckan!! Hur gött é inte det?
Jag har inte åkt skidor på 17 år, men jag är en naturbegåvning, självlärd ;) Hahahah. Tror inte jag kommer kunna gå dagen efter första åkdagen. Precis som det var när jag åkte skidor första gången. Då var jag 14, gick i 8:an och resan gick till Valfjället. Mina klasskompisar sa att jag var som Stig Helmer. Fattade inte vad dem menade. Kommer ihåg att jag försökte åka ankarlift och att jag ramlade av 5 ggr innan jag kom upp. När jag väl var uppe, tror ni att jag vågade åka ner? Nej, det gick inte.
Andra skidresan var 1:an på gymnasiet. En sjukt rolig resa till Hemsedal.
Den som lever få se hur det går i år.
(Jag åkte inte förra året. Stella låg i magen och jag hade ont i ryggen)

Jag och Kasper har även lovat varandra att vi ska rulla oss i snön och sedan in i bastun. Bildbevis kommer:)

Jag kommer inte skriva här på bloggen under resan (Ska försöka att blogga en gång från mobilen, men kan inte lova att det kommer fram)
Så vi hörs nästa vecka!

Ha det bäst-flodhäst

3 kommentarer:

  1. Mys på! Kör några mil till vetja o kom o hälsa på. En liiiiiten omväg, men vad fasikens ;) Njut! Kraaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Har varit på Sunset boulevard, inte det bästa jag sett tyvärr, men smaken är ju som baken. (-; ha det underbart på resan! Kramar Emma

    SvaraRadera
  3. Ha en härlig vecka i fjällen!!!

    SvaraRadera