tisdag 18 januari 2011

Då var det slut..

Känns lite tomt.
Ja, inte bara i brösten, som nu är tomma påsar som man kan vika dubbelt in i bh:n.
Utan det är slut på amningen.
Hon vill inte ha mer. Inte intresserad.
Jag får vara glad åt dom fina stunder vi fått ihop. För oss har det funkat så bra och jag har verkligen myst vid varje tillfälle. Även då man varit supertrött och inte gjort annat än varit en mjölkmaskin.

Visst har det varit lite jobbigt med. Särskilt i början. Precis när mjölken rinner till på andra eller tredje dagen, när brösten är så stora så man tror att dem ska spricka, då gör det ont. Min man bara log. Sa till honom att det är sista gången han får se mig med D-kupa. Sedan lite såriga bröstvårtor på det..ajajajaj. Innan bebisen suger rätt så måste dem ju prova. Men dem suger ju så hårt så man tror man ska dö i början. Även nu, tredje gången, var det likadant. Så ni som väntar barn och vill pröva att amma, tänk på att det kan vara riktigt jobbigt i början men att det brukar ge med sig efter ett tag. Efter ungefär tre veckor kunde jag amma utan smärta. Fast det är så olika.
Lyssna på ditt hjärta.
Stella ca: 1 timma gammal. Hur häftigt som helst att deras överlevnadsinstikt finns där.
 Jag vill ha mat nu! Och hon letar efter bröstet direkt.

Ha nu en trevlig dag!
Kramiz


2 kommentarer:

  1. Jag är ju mitt uppe i det fortfarande.... Tycker det är mysigt och väldigt praktiskt ;) Men jobbigt med mycket som jag inte kan äta då Ebbot får ont i magen av många saker! Får se hur länge jag håller på!

    SvaraRadera
  2. Visst är det praktiskt att alltid ha maten med sig, lagom varm. Kan förstå att det känns jobbigt för dig att lillkillen får ont i magen. Måste vara svårt att veta vilka saker som orsakar magknipen...och jobbigt om han är ledsen. Kämpa på så länge du orkar! Kram

    SvaraRadera