torsdag 27 januari 2011

resdag

Fyra i morse/natt körde jag min älskade bror och hans tjej Camilla till flygplatsen. De är nu på väg till Florida. En roadtripp via Orlando, Tampa (NHL-hockey), KeyWest, Miami och andra småstäder med stränder, palmer och sevärdeheter. Avundsjuk? YES
Måste nämna att min bror fyller 30 under resans gång, fast det är något han helst inte pratar om.
 

I kväll åker mamma och Arne till Thailand, i 23 dagar. Bara lämna kylan, snön och åk.

Jag har varit i Thailand, för 9 år sedan. Jag och min kompis kom direkt från Indien, som vi älskade. Man kan säga att det blev en liten kulturkrock. För det första så var allt så dyrt i Thailand jmf med Indien. För det andra åkte vi till norra Thailand, via Bankok, där maten bestod av uppfläkta grodor, inälvor, larver, gräshoppor..you name it. För det tredje så blev min kompis bestulen på sin väska vilket gjorde att vi var tvungna att bege oss till Bankok för att skaffa nytt VISA kort. Fy vilka otrevliga, ohjäpsamma människor vi mötte. Ingen pratade engelska. Ingen kunde hjälpa oss.
Visst, sen när vi kom ner till paradisstränderna, den goda maten och de snälla thailändana(som vill tjäna pengar) så blev allt bra. Men från min sida så blev allt fel med Thailand och mig. Jag åker dock gärna tillbaka för att ge det en andra chans, men det finns så många andra ställen man vill till.

Vi försöker spara pengar så att vi kan göra en längre resa när Stella är blöjfri och kan äta vanlig mat på restauranger. Vi får se vart det blir.

Nu längtar vi till söndag då vi reser till Sälen och hundfjället.
Ska börja tvätta och packa så smått idag. Det blir ju en del när man är fem!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar