fredag 7 januari 2011

Pulkaös

Igår hade vi en soft dag hela familjen. Vi bakade kaka, Kasper hade en kompis hemma, Max var hos kompisen som bor på gatan och jag var en sväng på Backaplan. Det blev inget träningspass igår. Min syster hade sådan träningsvärk från ett pass tidigare i veckan så hon ställde in. Just nu har jag så svårt att komma iväg själv så jag stannade hemma.

Idag på morgonen var jag på vårdcentralen. Är glad att jag kom iväg. Har en ömmand, tryckade känsla på vänster sida under naveln. Jag har haft det länge och eftersom det inte har försvunnit så blir jag orolig. Tänk om det är en tumör som växer där inne? Eller något annant farligt. I alla fall, det togs en massa prover och jag ska göra ultraljud/röntgen om några veckor,

Sedan kom bästaste syster förbi. Vi åkte till pulkabacken. Där träffade vi även Jessica med sina barn. Oj, vad vi åkte. Vilka grymma backar, men vad det gör ont när man vurpar.


När vi kom hem så doftade hela huset av nybakta kanelbullar. Ibland har man det för bra. Hur många bullar är okej att äta när dem är nybakta?

Igår kväll ville Max att jag skulle läsa boken "Så funkar det". Jag började läsa om hur tv:n och telefonen fungerar och upptäckte att inte mycket stämmer idag. Boken är skriven 1971. Inte så konstigt... Kanske ska man skriva en ny sådan bok för visst är dem intressanta.

KRAM



1 kommentar:

  1. Det låter som en underbar dag. Trist med magen, är säkert inget farligt, men skönt att du varit iväg. Ha en mysig helg!! Min sista innan jobbet drar igång t veckan. Kram Linda

    SvaraRadera