fredag 14 januari 2011

jobbidéer

Jag ska börja jobba igen den 21 mars. Ska ta över min gamla klass som är en 1-2 på 32 elever.
Vi snackar utmaning. Ibland längtar jag tillbaks. Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på.
Konstigt hur man börjar ställa in sig på att jobba. Bara nu på morgonen har två roliga temaarbeten ploppat upp i hjärnan. Det är min starka sida. Att komma på roliga, kreativa, spännande och utmanande skolarbeten som eleverna gillar. Min svaga sida är att avsluta projekten jag startar. Tänk om man kunde få jobb som idéespruta. Det hade passat mig.

Robert ska vara föräldraledig fram till oktober. Han ser gott fram emot detta och han börjar också ställa in sig. Jag ser fram emot färdig lagad middag efter jobbet.

Fast innan detta händer har vi en resa till Sälen att se fram emot och min shoppinghelg i Linköping. Och barnens födelsedagar. Undrar hur vi gör i år med alla kalasen? Funderar på att ha ett utekalas för Max. Då kan han bjuda hela klassen. Kasper vill bara bjuda två. Lite som Alfons Åbergs bok: Kalas, Alfons Åberg. I slutet är han mest nöjd med att få äta tårta under bordet med Milla, Viktor och alla djuren.

Här är lite bilder från förra årets kalas.



Härlig fredag!

Ska på afterwork och teater ikväll med min mamma!

2 kommentarer:

  1. Guuuud, att du orkar vilja jobba igen :) Jag har nog varit hemma fööör länge, tar emot lite att jobba faktiskt. ;)Men jag uppskattar mina lediga dagar lite mer faktiskt.
    Snygg layout m grått & rosa!
    Om vi bodde nära varandra kunde vi starta eget - Kreativa AB. Dra igång en massa roliga grejer - skickar in en extern konsult för att avsluta allt. haha. Ha en underbar helg! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Haha, idéspruta hade jag gärna också jobbat som..
    (: Ses på onsdag! Ha en fantastisk helg! KRAM

    SvaraRadera