onsdag 12 januari 2011

Inte roligt längre...

Jag tänker på snön.
Har man sovit dåligt under natten och bröderna bus har retats med varandra hela morgonen, då är det inte roligt att putta, dra och slita Stellas vagn i all denna snö. Max har en tid att passa på morgonen och Kasper lägger sig ner i en snödriva och skriker
-JAG ORKAR INTE MER!!!!
Svetten rinner på min rygg och jag svär tyst för mig själv åt denna vintern. Och ni som funderar på att köpa barnvagn kan jag rekomendera en med fyra hjul. Inte små buggaboo-hjul utan vi snackar Emmaljunga cross country. I alla fall i det här vädret.

Stella vaknade 03.00 och somande om efter en kvart. Gav henne nappen två gånger. Hon skrek inte utan bara gnydde lite. Sedan vaknade hon kl 05.00 och var hur pigg som helst. Hon fick vara mellan oss och där var det gymnastik på hög nivå. Hon klättrar och drar i en, drar i håret, nyps i armarna, sätter sig upp, står på alla fyra och gungar, ligger säl och sparkar, pussas med öppen blöt mun...mmmm detta är mysigt....NOT kl 05.00.
Happy onsdag!

4 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig - helt värdelöst med vagn i detta väder och då har jag ändå "riktiga" hjul! Du får tänka det som ett träningspass inför din utmaning ;)

    SvaraRadera
  2. Visst försöker jag tänka så!! Du ska inte med på utmaningen? KRAM

    SvaraRadera
  3. Om Ebbot varit lite större kanske.... Men jag är inget fan av att springa - cykla och simma är kul!!!
    Härligt att allt var bättre idag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Då kan du börja ladda redan inför nästa år då, Malin ;)

    SvaraRadera