onsdag 26 januari 2011

Pissmorgon

Vilken tid börjar morgonen?
Finn det någon som vaknar utvilad, harmonisk och glad kl 04.30?
-Åh lilla gumman, vaknar du nu? Godmorgon, sovit gott? Ska vi leka nu?...NOT
Inte jag i alla fall. Det enda jag gör är att få henne att somna om, men hon tokvägrar. Hon blir så arg på mig att hon skriker i högan sky. Vem tror ni vaknar då? Jo, Max. Han tänker att lillsyrran vill nog leka nu, men det tänker inte jag. Max få gå in på sitt rum och jag fortsätter att försöka få henne att sova. Men det går inte. Kl 05.45 ger jag upp. Robert går till jobbet, Kasper vaknar och morgonen har startat med dunder och brak.

Finns det någon familj i Sverige som har sina barn färdig påklädda framför TV:n kl. 05.55?
Finns det någon familj som vaknar utvilade och pigga kl 05?
Finn det någon familj som vill äta lunch kl 10 för att de åt frukost kl 06?

Let me know, det hade varit en tröst.

Så nu jagar jag sömn. Funderar febrilt på när jag ska ta igen den sömn jag inte fick. Jag är ganska sömnberoende. Mår dåligt om jag inte får sova mina timmar. Blir arg, irriterad och gnällig. Det gillar inte barnen och det gillar inte mannen.

Jim och Camilla, ni behöver inte oroa er.
Jag ska köra er till flygplatsen kl 03.30, men jag kommer inte vara glad ;)

Tack och adjö, mera snö!

6 kommentarer:

  1. Jag är som du att jag behöver min sömn. Klinton vaknar ju sent om man jämför, vid halvsex ungefär. Han går upp själv och ser på bompa..... Ibland vaknar Ebbot då med och ibland får vi sova lite till....
    Jag förstår dig, man är inte människa före sex nästan oavsett när man går och lägger sig!!!
    Lycka till, hoppas du kan hitta en stund på dagen då du kan vila eller sova!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är bra Linda, vi litar på dig :) KRAM

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att le riktigt stort idag...var det nån som skrev en lapp åt mig och hängde på mitt skåp. En gång i tiden. Underbara du. :)
    INGEN är människa före 6. INGEN kliver upp före 6. A L D R I G.
    H har upptäckt att han numera har en ny säng och kommer in t oss alla tider på natten nu. Asdrygt. Nu - när vi båda jobbar. Tack o lov tar mannen dessa pass, jag går under utan söömn.Unhappy mama = unhappy family.
    ta ett eteg i taget, det går över. Nåt tag. Andas. Och glöm inte att le riktigt stort idag. Ändå. :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för kommentarerna.

    Malin- Vilken stor kille Klinton är att han fixar att gå upp själv. Halv sex är tidigt. Sen tror jag småsyskonen blir inkörda i samma rutin/tider och det är bra tycker jag. Segt om ett barn vill sova till 9 på morgonen och vara uppe till 21 på kvällen medans den andra vaknar 6 och vill sova 19. Hoppas ni får en härlig dag idag!

    Camilla- taxin är hemma igen, trött men glad;)

    Linda- fina du. Jag ska le idag..sitter och ler nu!Härligt att du har en man som hjälper dig på natten. Önskar dig den bästa dagen! KRAM

    SvaraRadera
  5. Been there. Done that. Didn't enjoy it.

    Nu däremot - varje helg är vi lyckliga. Barnen vaknar som vanligt 06.30... MEN de leker ensamma i sitt rum fram till runt åtta. Då börjar de slåss. En av oss går upp och fixar frukost och den andre kan fortsätta gotta sig och komma upp till frukost strax för nio.

    Om vi inte hade haft perioden att gå upp FÖRE klockan sex hade vi ju inte sett det som världens lyx att få gosa tillsammans till klockan åtta! Det kommer att bli bättre och med de referensramarna är det bara att se tillbaka på det - om kanske mindre än ett halvår kan du skratta åt eländet. Det känns oändligt när man är mitt i det - men skrattretande efteråt. Kram

    (haha - nu spyr einar. Och jag har feber. Stackars henke.)

    SvaraRadera
  6. Lena-Åh stackars er..hoppas ni snart blir friska.
    Ja, det är nog så som du säger. Låter underbart med era helger..Längtar. Krya på er! Kram

    SvaraRadera