onsdag 5 januari 2011

Du fattar ingenting

-Mamma, vad blir det för lunch?
-Det blir min hemlagade lasange.
-Åhhh, jag HATAR den maten. Jag vill inte äta den bajskorven.
- Ja, det var ju tråkigt, men det är den maten som serveras idag.

Fem minuter senare serveras maten och lillherren äter upp alltihop och ber om att få mer :) Stella fick med. Har köpt en stavmixer och jag undrar hur jag har klarat mig utan.

På förmiddagen försökte vi skotta undan all snö. Oj! så tung snön var. Fick nästan kramp i mina små arm-muskler. Glad att jag har två skottare som gladeligen vill hjälpa till. Det är nog dags för mig att starta med träningen. Är inbokad på ett challengepass i mon.

Max vill bära Stella jämt. Överallt. Han vill visa att han kan och Stella älskar det. Hon bara skrattar. Men jag är en nojjig morsa som är rädd att han tappar henne.
- Snälla Max, sätt ner henne nu. Nu räcker det.
- Varför då? Tror du jag ska tappa henne eller? Hon gillar ju detta. Du fattar ju ingenting!
Det hör jag ganska ofta nu för tiden. Att jag inte fattar någonting. Det är väl så med 6-åringar.


Nu har brevet från Göteborg Universitet kommit. Herregud, vad har jag gett mig in på. Här ska det läsas forskningsrapport och skicka in ett skriftlig dokument om mig, mina erfarenheter och varför jag vill läsa kursen.

Undrar hur allt ska gå ihop? Jag börjar ju jobba 100% om 10 veckor.
Trebarnsmamma, jobb, kurs på halvfart och försöka träna samtidigt som man vill vara glad och njuta av allt. Ja, Time will tell.

Ikväll blir det fisk med en flaska bubbel, jag och min man.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar